BröllopsGuiden

ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
05 jul 2012 14:44     2 svar 1561 klick

nu är vi gifta:-) tankar och utvärdering efteråt

lisis
Antal inlägg: 36
Loggade in: 05 jul 2012
Utloggad

Efter att ha planerat vårt bröllop i ca 1 år har vi nu gift oss och det var en helt underbar dag/kväll. Var faktiskt inte så nervös som jag trodde utan mer förväntansfull och euforisk. Var mer stressad veckorna innan och oroade mig för vädret, att bli sjuk, att ngn annan skulle bli sjuk osv osv.

Men när väl bröllopsdagen kom och jag insåg att det faktiskt skulle vara bra väder och inget av det andra hade hänt var det en stor lättnad och jag blev lugnare än jag varit på länge.

Sen gick allt enl tidsplanen, inte mkt tid över, aktiviteterna avlöste varandra. Är glad att vi hade lagt fram allt, packat alla väskor osv dagen innan för det var stressigt men på ett postivt sätt:-)

Nedan följer tips/ros om köpställen

Min klänning inhandlades på Monas salong i Frånö-Kramfors, enl mig bästa butik i region Jämtland/Västernorrland. Liten butik med stort sortiment av klänningar och tillbehör. Är jättenöjd med servicen där och sömnad/ändringar ingår i priset när du köper brudklänning. Värt en omväg!

Smyckena köpte jag på "Antikt, gammalt och nytt" som ligger i närheten av Norrmalmstorg i Stockholm- underbar affär och man får mkt smycken för pengarna och bra service. Väl värt resan!

Mitt hår fixades av Emma på salong Ice i Kramfors, tack för det, mitt hår blev jättefint!

Naglarna fixades på Soori i Kramfors, bra ställe!

Att åka iväg i bilen som var prydd med flaggor och rosetter var en häftig känsla.

Under ingångsmarchen i kyrkan var det lite nervöst och på foto såhär i efterhand har jag sett att jag nog håller brudbuketten lite för högt ibland. Glada ansikten på gäster fladdrade förbi och man mötte vissas blickar medan en del la man inte märke till alls. Jag hörde att orgeln spelade men det var svårt att tänka på vad, hade jag inte vetat att det var Mendelsohns brudmarch skulle jag inte i efterhand kunnat tala om det, det var så mkt intryck....

Tips till alla: Att ha en proffesionell fotograf tycker jag var väl investerade pengar, är jätteglad att vi satsade på det. Vi blev fotade före, under och efter vigseln och har även foto på gästerna. Tack till fotograf MissJeni i Sundsvall för ett mycket bra jobb.

Festen hölls på Spjutegården i Härnösand och blev väldigt lyckad. God mat, fin dukning och ffa var det väldigt smidigt att ha att göra med Mats och Ronny som jobbade där. Det var liksom inga problem och sånt uppskattar vi. Vi fick tillgång till lokalen nästan hela dagen innan och kunde i lugn och ro vara där och fixa med bordplacering, blommor etc. Tack till er för god service och ett hett tips till andra som funderar på restaurang.

Vår tårta var en dröm både på in och utsidan, bakad av Chtistina Olofsson på tårthörnan i Härnösand. Tack till dig för mkt god service och den vackraste tårtan ever:-) Hett tips, välj detta ställe för tårtbeställning!

Bröllopsnatten tillbringade vi på First Hotel Statt i Härnösand som hade ett prisvärt bröllopspaket.

Hoppas ni hade nytta av mina tips!/Lisis

Rapportera detta inlägg  
SandraBeeee
Antal inlägg: 12
Loggade in: 26 dec 2012
Utloggad
Skrivet 09 jul 2012 22:18

Grattis :)
CarolinaN
Antal inlägg: 2
Loggade in: 23 mar 2018
Utloggad
Skrivet 03 mar 2018 10:37

Grattis! Tack för alla tips, jag själv håller på fundera över platser i ångermanland regionen:)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!
annonser
MEDLEM & VERKTYG
Bli medlem gratis och använd alla verktyg

BRÖLLOPSHEMSIDOR
Skapa egen bröllopssida - 35 mallar

KÄNDISBRÖLLOP
Svenska och utländska kändisbröllop

ÅRETS BRÖLLOPSBILDER
12 bröllop varje år ända sen 1997
PLANERINGEN
Planeringskalender, budgetverktyg, fotochecklista m.m.

BLOGGAR
Starta en egen bröllopsblogg och läs alla andras

FORUM
Fråga, svara, skapa omröstningar och tipsa

GÄSTER
Klädkod, möhippa, svensexa, hålla tal m.m.
MODE & STYLING
Brudklänningar, brudfrisyrer, brudgumsmode m.m.

KÖP & SÄLJ
Fynda din brudklänning eller sälj grejer från bröllopet

VIGSELN
Kyrklig, borgerlig, ekologisk eller utomlands

BRÖLLOPSFESTEN
Hyra bord, stolar, tält, recept på bröllopstårta m.m.
Love Your Locals - Till företagsregistret BRÖLLOPSRESAN
Smekmånad, bröllopsresa, bokningstips

HITTA FÖRETAG
Hitta dina lokala bröllopsföretag och e-butiker
Annonsera i företagsregistret

Mer info om tidningen TIDNINGEN
Annonsering
Köp äldre utgåvor
BröllopsGuiden   Facebook Instagram Spotify YouTube Pinterest Twitter Google+
Annonsering webb | Annonsering tidning | Köp tidningen här | Om BröllopsGuiden
This site and its pages are © BröllopsGuiden 1997-2017   Org.nr 556603-1612   BröllopsGuiden Norden AB   Nybrogatan 7   114 34 Stockholm   Karta
Tel: +46 8 545 245 55   E-post: info@brollopsguiden.se